CODIS ÈTICS EMPRESARIALS
Els codis ètics són instruments que permeten prevenir els incompliments, detectar-los i, en cas de donar-se, reaccionar contra els mateixos de forma efectiva i legal.
Què és un CODI ÈTIC?
Un document que recull els principis i valors morals que l’empresa vol transmetre a la Societat. El codi ètic constitueix una guia del comportament dels integrants de l’empresa. De manera que a nivell intern vincula als Administradors, Directius, Treballadors, establint un catàleg de conductes d’obligat compliment, i a nivell extern informa els operadors del tràfic mercantil i jurídic (proveïdors, clients, distribuïdors, col·laboradors, administracions ,…) sota quins principis van dur-se a terme les seves relacions comercials i/o legals.
La seva importància radica en que constitueix un pilar fonamental de la gestió del risc pels possibles incompliments de les lleis en les empreses.
Té una múltiple finalitat:
- Mostrar la Imatge Corporativa d’Empresa a través dels valors que promou: dóna visibilitat a l’empresa.
- Reforçar en l’empresa la idea de compliment de l’ordenament jurídic vigent: cultura corporativa del compliment.
- Donar seguretat : Crea reglaments interns i fixa regles en les seves relacions externes amb la resta d’agents del mercat: proveïdors, clients, distribuïdors, col·laboradors, administracions…
Important: Per assegurar la seva efectivitat el codi ètic ha d’establir un òrgan de vigilància del seu compliment i un canal de comunicació per a denunciar els possibles incompliment.