CODIS ÈTICS EMPRESARIALS

Els codis ètics són instruments que permeten prevenir els incompliments, detectar-los i, en cas de donar-se, reaccionar contra els mateixos de forma efectiva i legal.

Què és un CODI ÈTIC?

Un document que recull els principis i valors morals que l’empresa vol transmetre a la Societat. El codi ètic constitueix una guia del comportament dels integrants de l’empresa. De manera que a nivell intern vincula als Administradors, Directius, Treballadors, establint un catàleg de conductes d’obligat compliment, i a nivell extern informa els operadors del tràfic mercantil i jurídic (proveïdors, clients, distribuïdors, col·laboradors, administracions ,…) sota quins principis van dur-se a terme les seves relacions comercials i/o legals.

La seva importància radica en que constitueix un pilar fonamental de la gestió del risc pels possibles incompliments de les lleis en les empreses.

Té una múltiple finalitat:

  1. Mostrar la Imatge Corporativa d’Empresa a través dels valors que promou: dóna visibilitat a l’empresa.
  2. Reforçar en l’empresa la idea de compliment de l’ordenament jurídic vigent: cultura corporativa del compliment.
  3. Donar seguretat : Crea reglaments interns i fixa regles en les seves relacions externes amb la resta d’agents del mercat: proveïdors, clients, distribuïdors, col·laboradors, administracions…

Important: Per assegurar la seva efectivitat el codi ètic ha d’establir un òrgan de vigilància del seu compliment i un canal de  comunicació per a denunciar els possibles incompliment.